REKLAMASJON OG RETUR

REKLAMASJON

GardenStore anbefaler Kunden å alltid kontrollere varen ved levering for å forsikre at den er feilfri. Om det oppdages feil eller mangler må kundev melde fra til GardenStore (reklamasjon). Fristen for å reklamere kan ikke være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da mangelen ble oppdaget. Kunden har tre års reklamasjonsrett i overensstemmelse med forbrukerkjøpsloven. Ved reklamasjon skal Kunden kontakte GardenStore via e-post (kundeservice@gardenstore.no) og oppgi ordrenummer og grunn til reklamasjon. Deretter kommer Kunden til enighet med GardenStore om hvordan retur og erstatning skal håndteres. Ved godkjent reklamasjon vil Kunden godtgjøres for eventuell returfrakt.

ANGRERETT / ÅPENT KJØP OG RETUR

Privatkunder kan angre kjøpet sitt i 90 dager, noe som er bedre vilkår enn lovbestemte 14 dager. Angrefristen begynner å løpe den dagen du mottok varen.

Kunde betaler alltid returfrakten, og må sende varen i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Ønsker du å sende varer i retur, må du alltid kontakte oss før varene sendes. For at angreretten skal gjelde, må varen kunne selges som ny og varen og originalemballasjen være i vesentlig uforandret stand. Du mister ikke retten til angre kjøpet om varen er brukt, men en verdireduksjon av produktet vil bli trukket fra på beløpet som krediteres. Verdireduksjonen fastsettes av GarenStore når varen er returnert. Det må påregnes lengre håndteringstid ved retur av vare med verdireduksjon.

Kunde har ikke angrerett hvis varen er laget på bestilling, er spesialtilpasset etter Kundens ønsker, importeres til Norge når Kunden bestiller eller på grunn av beskaffenhet for øvrig ikke kan leveres tilbake. På produkter der åpent kjøp uttrykkelig fremgår under "legg i handlevognen"-knappen gjelder alltid åpent kjøp. Kunden beholder reklamasjonsretten sin også ved spesialtilpassede varer.

Ved utøvelse av angreretten må Kunden først kontakte GardenStores kundeservice på e-post (kundeservice@gardenstore.no) eller på telefon 21 951 336, og oppgi ordrenummer, hvilket produkt som ønskes tilbakelevert og grunnen til utøvelsen av angreretten. GardenStore skal betale tilbake det Kunden betalte for varen så fort som mulig eller senest innen 30 dager fra den dagen vi mottok varen, eller, hvis det er tjeneste, beskjeden om at du angret. Du må selv betale returkostnadene når du sender varen tilbake. Vi betaler alltid returkostnaden for å sende tilbake såkalte erstatningsvarer. Ved retur av del av ordre tilbakebetales ikke fraktkostnadene. Tilbakebetaling av varen skal skje så fort som mulig eller senest innen 30 dager fra den dagen GardenStore mottok returen. Returkostnaden betales av Kunden og erstattes så av GardenStore sammen med tilbakebetalingen. Returen skal sendes med bedriftspakke til den adressen som Kunden og GardenStore i kontakt med hverandre har blitt enige om.

Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. 

Copyright © 2022 GardenStore Norge. All rights reserved.