REKLAMASJON OG RETUR
REKLAMASJON
GardenStore anbefaler Kunden å alltid kontrollere varen ved levering for å forsikre at den er feilfri. Om det oppdages feil eller mangler må kunde melde fra til GardenStore (reklamasjon). Fristen for å reklamere kan ikke være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da mangelen ble oppdaget. Kunden har tre års reklamasjonsrett i overensstemmelse med forbrukerkjøpsloven. Ved reklamasjon skal Kunden kontakte GardenStore via e-post (kundeservice@gardenstore.no) og oppgi ordrenummer og grunn til reklamasjon. Deretter kommer Kunden til enighet med GardenStore om hvordan retur og erstatning skal håndteres. Ved godkjent reklamasjon vil Kunden godtgjøres for eventuell returfrakt.
ANGRERETT / ÅPENT KJØP OG RETUR
Privatkunder kan angre kjøpet sitt i 30 dager, noe som er bedre vilkår enn lovbestemte 14 dager. Angrefristen begynner å løpe den dagen du mottok varen.
Kunde betaler alltid returfrakten, og må sende varen i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Ønsker du å sende varer i retur, må du alltid kontakte oss før varene sendes. For at angreretten skal gjelde, må varen kunne selges som ny og varen og originalemballasjen være i vesentlig uforandret stand. Du mister ikke retten til angre kjøpet om varen er brukt, men en verdireduksjon av produktet vil bli trukket fra på beløpet som krediteres. Verdireduksjonen fastsettes av GarenStore når varen er returnert. Det må påregnes lengre håndteringstid ved retur av vare med verdireduksjon.
Kunde har ikke angrerett hvis varen er laget på bestilling, er spesialtilpasset etter Kundens ønsker, importeres til Norge når Kunden bestiller eller på grunn av beskaffenhet for øvrig ikke kan leveres tilbake. På produkter der åpent kjøp uttrykkelig fremgår under "legg i handlevognen"-knappen gjelder alltid åpent kjøp. Kunden beholder reklamasjonsretten sin også ved spesialtilpassede varer.
Ved utøvelse av angreretten må Kunden først kontakte GardenStores kundeservice (www.gardenstore.no/kundeservice) , og oppgi ordrenummer, hvilket produkt som ønskes tilbakelevert og grunnen til utøvelsen av angreretten. GardenStore skal betale tilbake det Kunden betalte for varen så fort som mulig eller senest innen 30 dager fra den dagen vi mottok varen, eller, hvis det er tjeneste, beskjeden om at du angret. Du må selv betale returkostnadene når du sender varen tilbake. Vi betaler alltid returkostnaden for å sende tilbake såkalte erstatningsvarer. Ved retur av del av ordre tilbakebetales ikke fraktkostnadene. Tilbakebetaling av varen skal skje så fort som mulig eller senest innen 30 dager fra den dagen GardenStore mottok returen. Returkostnaden betales av Kunden og erstattes så av GardenStore sammen med tilbakebetalingen. Returen skal sendes med bedriftspakke til den adressen som Kunden og GardenStore i kontakt med hverandre har blitt enige om. Angreretten gjelder heller ikke levende planter eller andre ferskvarer.
For alle pakker som ikke hentes fra utleveringssted, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakten.
Ekspedisjon- og hånteringsgebyr som gjelder nå:
Utleveringsted under 10 kg: 199 kr
Utleveringsted over 10 kg: 299 kr
Hjemlevering under 50 kg, mindre enn 0,25 m3: 499 kr
Hjemlevering 50 kg, eller større enn 0,25m3: 1499 kr
Partigods: 2999 kr (estimert pris)
Gods over 2 m3: Estimeres mot aktuelt gods
TRANSPORTSKADER
Du som kunde er ikke ansvarlig for hendelser som skjer før du mottar pakken din, for eksempel transportskader eller bortkommet gods. Men for at full erstatning skal utbetales ved transportskade, er det viktig at du sjekker emballasjen nøye når du mottar din leveranse. Dersom leveransen skulle bli skadet på noen måte, er det viktig at du fotograferer pakken innvendig og utvendig og melder fra om transportskaden til oss. Ikke kast emballasjen før vi har svart at vi har mottatt materiellet vi trenger for å melde transportskaden. Reklamasjon på transportskader skal fremsettes så snart som mulig, men senest innen 5 virkedager fra leveringstidspunktet.
Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder.